دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده
سرخط خبرها

داورزنی: انتظارمان از والیبال خراسان بیشتر از این است | تعاملات بین المللی را با چالش نمی‌توان رفع کرد

  • کد خبر: ۱۵۰۶۹۴
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
داورزنی: انتظارمان از والیبال خراسان بیشتر از این است | تعاملات بین المللی را با چالش نمی‌توان رفع کرد
رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: یک قاعده کلی و کلید وجود دارد، اساسا فدراسیون‌های ملی را نباید دولتی اداره کرد یعنی قوانین بین المللی این اجازه را نمی‌دهد، اما این بدان معنا نیست که برخلاف و متغایر با قوانین داخلی رفتار کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، به آخرین وضعیت والیبال در استان خراسان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد آن هستیم که خراسان بعد از چندسال وقفه، به لیگ برتر والیبال برگشته است، البته انتظار ما و کارشناسان از این استان و شهر مشهد خیلی بیشتر از این حرف هاست.
محمدرضا داورزنی در ادامه افزود: روزگاری بازیکنان بزرگ و خوبی را در این استان داشتیم، اما امروز متاسفانه در سطح ملی بازیکن آنچنانی از خراسان نمی‌بینیم و برای رفع این مورد باید کار‌های زیادی صورت بگیرد. نباید از این مهم غافل شویم که ظرفیت خراسان ظرفیت بسیار خوبی است و با برنامه یزی قطعا به نتایج ایده آلی خواهیم رسید.
وی در خصوص بحث دخالت دولت در عملکرد فدراسیون‌های ورزشی و غیرقانونی بودن این دخالت‌ها گفت: موضوعات مربوط به تعاملات بین المللی را با چالش نمی‌توان رفع کرد. فدراسیون‌های جهانی اساسنامه‌ای دارند که همان ملاک عملشان در همه کشور‌های عضو است. این یک قاعده کلی است که در همه جای جهان به فراخور انجام می‌وشد.. محمدرضا داورزنی در ادامه افزود: فدراسیون‌های ورزشی تابعه برای عضویت در فدراسیون جهانی، باید قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به آن فدراسیون جهانی را در سطح بین الملل رعایت و اجرا کنند. این قاعده کلی اصلا مربوط به فدراسیون والیبال نیست، بلکه در همه رشته‌های ورزشی اجرایی است و باید رعایت شود. ما هم اگر می‌خواهیم مشکلی برای مان بوجود نیاید، باید با تدبیر کار را پیش ببریم و نباید خودمان را به چالش بکشیم و بحث قوانین داخلی و قوانین بین المللی را ایجاد کنیم.
داورزنی در ادامه افزود: ما می‌توانیم با تدبیر و برنامه ریزی این مسئله را حل کنیم. یک قاعده کلی و کلید وجود دارد، اساسا فدراسیون‌های ملی را نباید دولتی اداره کرد یعنی قوانین بین المللی این اجازه را نمی‌دهد، اما این بدان معنا نیست که برخلاف و متغایر با قوانین داخلی رفتار کنیم. حتما باید دولت نظارت کنداما نباید منجر به دخالت در تصمیم گیری‌ها شود. ما هم در فدراسیون والیبال همین جا اعلام می‌کنیم هم نظارت مجلس و هم نظارت دولت را نیاز داریم و باید در چارچوب قوانین دولت با رعایت الزامات بین المللی فعالیت کنیم.
وی با یادآوری این‌که در سال ۱۴۰۲ تقویم شلوغی را در پیش دارند، گفت: از هفته نخست فروردین فدراسیون والیبال متوسط ۳۰۰ نفر در اردو‌های آماده سازی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیقی می‌طلبد تا نمایندگان ایران در رویداد‌های سال ۲۰۲۳ شرکت کنند. در مجموع سال بسیار سختی برای اردو‌ها و اعزام‌های برون مرزی و میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا خواهیم داشت و هزینه‌های بسیار زیادی هم دارد که میانگین هر نفر در اردو ۱۰ میلیون ریال برای هر روز است.
رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: در یک کلام سال آینده پرترافیک است و قیمت تمام شده فعالیت‌ها نیز چندین برابر شده است و امیدواریم با جذب منافع و مدیریت هزینه‌ها، اعزام‌ها را مدیریت کنیم. فدراسیون والیبال تا کنون هیچ اعزام خود را به دلیل مسایل مالی لغو نکرده است، اما انتظار رعایت انصاف در توزیع منابع مالی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم. معتقدیم که باید بودجه موجود ورزش به صورت عادلانه بین فدراسیون‌ها تقسیم شود.
داورزنی در پایان تصریح کرد: استراتژی فدراسیون از ۱۵ سال پیش، کاهش وابستگی والیبال به بودجه دولتی است و در این زمینه بسیار خوب عمل کردیم و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد وابستگی داریم، اما امیدوارم سال آینده وزارت ورزش در توزیع منابع مالی عملکرد عادلانه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->